lördag 14 maj 2011

Omskolning och städning 2

Veckan har fortsatt som den började.

På förmiddagar och kvällar har jag skolat om plantor i växthuset och på dagarna när det varit för varmt har jag pysslat utomhus. En dag tog jag mig för med att gräva upp småplantor av perenner i trädgården och planterade i krukor, flox, röllikekrage, blågull och kanske något mer. Andra dagar har jag fortsatt städningen i perennavdelningen, nästan klart där.

I går var det molnigt mest hela dagen så då var det skönt i växthuset hela dagen, hann med mycket där då. Fick också hem jordleveransen på förmiddagen och på kvällen fick jag hjälp att lägga ut jordsäckar till tomater och gurka mm.


På förmiddagen kom också DHL med en leverans, visste inte först vad det kunde vara men det visade sig att det var böckerna, "Trädgårdsriket : guide till 850 svenska trädgårdar" av Gunnel Carlsson som jag tänkte sälja i butiken. En av de 850 trädgårdarna är Jultorpet Trädgård.

I dag började jag också i växthuset men solen kom fram så det blev för varmt fram på förmiddagen. Tog tag i butiken i stället. Känns väldigt bra nu! Det kommer ner så mycket damm och skräp från taket så det var massor överallt. Har dammat, sopat och dammsugit, nu ser det rätt bra ut, bara mer varor och kassaapparat som fattas.... och så kunder förstås! 

/Kristina

Inga kommentarer: