måndag 11 april 2011

Mörbultad....

Nu börjar beskärningsjobben ramla in! Sent som vanligt här omkring, men jag hinner med några till innnan det är för sent för vårbeskärning. Förra året klippte jag de sista äppelträden 29e april har jag för mig.

I dag har jag flyttat mer sådder och skolat om lite till. Har funderingar på att börja flytta ut växter i växthuset nu i veckan, får se hur jag hinner med. Det blir snart fullt i det andra huset nu när jag kommit igång med omskolningen så det skulle vara härligt att kunna börja flytta redan. Upp med alla pelargoner t ex och kunna plantera om dom så dom får lite mer fart. Till att börja med räcker ju det lilla innertältet och där har jag ju haft värme på förut så det vet jag ju att det funkar. Problemet är ju att allt tar tid förstås. Jag var i alla fall in i växthuset en vända i dag mitt på dagen och det var fortfarande väldigt blött på golvet men termometern som just då stod i skuggan visade 27° så det torkar nog snart upp.
 
Klippningen av häcken i fredags satte sina spår. Har känt mig lite mörbultad hela helgen faktiskt men nu börjar det gå över. I morgon är det dags för klippning av några äppelträd till.

/Kristina

Inga kommentarer: