fredag 29 april 2011

Deklarationen klar!

Har inte hunnit med växterna så mycket som jag velat i dag.

Hade tänkt omskola mer på eftermiddagen men blev avbruten. Senare på eftermiddagen lyckades jag i alla fall så gurka och en del vintersquash mm. Hade fått lite plats igen ibland sådderna så jag passade på att fylla upp tomrummet. Gurka vill ju ha ganska varmt för att gro så de får stå inne tills de kommer upp, det brukar ju bara ta några dagar om det är bra värme.

I kväll blev det lite pyssel i växthuset men sedan valde jag att ge mig på vår stora granhäck med elhäcksaxen. Jobbigt! Men i år ska den bli färdigklippt hela vägen. Alla kunder som kommer hit ser den ju så det vore kul om den kunde se lite mer vårdad ut, hör ju lite till jobbet det också.

Förmiddagen ägnade jag åt deklarationen som förstås tog längre tid att göra än jag trott. Det svåra med det där är ju att det bara ska göras en gång om året så man hinner glömma allt mellan gångerna! Det är i alla fall smidigt att kunna lämna in den på nätet. Har fyllt i allt och ska kolla igenom en gång till i morgon bitti innan jag skickar in den.

/Kristina

Inga kommentarer: