fredag 21 oktober 2011

Visningsrabatter

Jobbar på så gott det går ute.

Det har ju faktiskt varit en rätt fin höst, många dagar utan regn när man kunnat vara ute och jobba. Någon enstaka dag har det väl regnat, som igår t ex, men då får man ta sig för med något annat inomhus.

Jag har jobbat en hel del med visningsrabatterna.


Det här är de jag började med redan förra hösten men som sedan blev mer eller mindre dolda av gräs i sommar. Nu har jag satt kant av pallkragar runt och fyllt upp och jämnat till gångarna lite. Har tänkt mig att lägga markduk och täckbark på gångarna men jag tror det får vänta till i vår. Planterat ut en del växter till har jag också gjort.



Nu håller jag på på andra sidan, bakom perennerna.

 

Började ju lite där också i höstas egentligen, lade en hög av alla växter jag slängde i höstas och i sommar har det växt pumpor och lite annat där. Nu blir det kanter där också och gångar med markväv. Känns som det kommer bli jättebra och jag får massor med plats att plantera ut perenner på och även övervintra de perenner som blir kvar.

/Kristina

Inga kommentarer: